تحولات بازار های مالی پس از حملات انتقامی ایرانی؛

رشد طلا و  ریزش نسبی قیمت دلار



شبانگاه 25 فروردین‌ماه و با حمله ایران علیه رژیم صهیونیستی، شبکه خبری ان بی سی نیوز آمریکا پوشش خبری خود از این حملات را با عنوان «تلافی ایران» دنبال کرد و نوشت: «ایران به اسراییل حمله کرد و این حمله احتمال ایجاد جنگ منطقه ای را به دنبال دارد.» این گزارش می‌افزاید که حمله ایران، اولین بار بود که به صورت مستقیم به اسراییل صورت می گرفت و این حمله چند هفته پس از آن صورت گرفت که حمله اسراییل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، پایتخت سوریه منجر به شهادت مستشاران ایرانی شد و در این راستا تهران قول انتقام از این حمله را از قبل اعلام کرده بود. به دنبال افزایش این تنش‌ها نگاهی به تحولات بازارهای مالی ایران می‌اندازیم.

  

جهش میلیونی قیمت سکه در سایه رشد قیمت دلار

دلار به عنوان لیدر سایر بازارها از ابتدای سال با رشد شارپی افزایش‌های بیش از هزار تومانی را تجربه کرده است. هر چند این اسکناس اصلاح کوچکی نیز داشت اما روند کاهشی هفته سوم فروردین، دلار را به مناطق قیمتی قبلی برنگرداند. در حالی که این تصور وجود دارد که دلار در سایه اخبار نامساعد سیاسی آرایش صعودی به خود گرفته است، اما کارشناسان اقتصادی موضوع تورم و رشد نقدینگی را دلیل اصلی رشد قیمت دلار عنوان می‌کنند. قیمت دلار در ساعت 12:30 روز یکشنبه 26 فروردین ماه نرخ 68 هزار و 600 تومانی را تجربه کرده است و کمی کاهش یافت. از طرفی درهم که به مرز 19 هزارتومان رسید، کمی آرام گرفت و در جایگاه 18 هزار و 750 ایستاد. در این بین، طلا از نوسانات دلار استفاده کرده و سیر صعودی را پیش گرفت.

 

 

 

  

پس از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی بازار جهانی انرژی، قیمت نفت برنت دریای شمال با ۷۱ سنت افزایش به ۹۰.۴۵ دلار در هر بشکه رسید. المیادین به نقل از بلومبرگ در رابطه با افزایش قیمت نفت نیز نوشت: « نفت به بالاترین سطح خود از اکتبر تاکنون جهش کرد و با 2.6 درصد افزایش به 92 دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی امسال 19 درصد افزایش یافته است».

  

عبور قیمت تتر از ۷۰ هزار تومان

پس از افزایش تنش‌ها در منطقه خاورمیانه که سرمایه‌گذاران را به سمت افزایش تقاضا برای پناهگاه‌های امن سوق داد، قیمت طلا از 2400 دلار در هر اونس فراتر رفت و به بالاترین سطح خود در روز جمعه رسید و برای چهارمین هفته متوالی به سمت افزایش رشد پیش می‌رود. تحلیلگران مالی معتقدند: تشدید تنش‌ها در خاورمیانه باعث ایجاد عدم اطمینان و ریسک گریزی در بین سرمایه گذاران شده که منجر به افزایش فروش در بازار ارزهای دیجیتال می‌شود. به طوری که، قیمت تتر در سایه آغاز حملات ایران به رژیم صهیونیستی افزایشی شده و به 70 هزار و 250 تومان رسید.  این در حالی‌ است که بازار پشت خطی دلار و درهم فعلاً تعطیل است. جهش قیمت تتر، معامله‌گران دلار را درباره روند قیمتی در آغاز معاملات فردا نگران کرده است. گفتنی است هر تتر برابر با یک دلار آمریکاست.

 

ایسنا/تجارت نیوز/برنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها